Dino bez kolejek – uruchomiono pierwszy taki sklep w Polsce

Maksym SłomskiSkomentuj
Dino bez kolejek – uruchomiono pierwszy taki sklep w Polsce

Mamy w Polsce kolejną sieć sklepów, która może pochwalić się sklepem w pełni samoobsługowym. Samoobsługową placówkę we współpracy z Mago uruchomiła popularna zwłaszcza w mniejszych miejscowościach sieć Dino. Zautomatyzowany sklep w Sośnicowicach przy ulicy Przemysłowej 9 działa od poniedziałku 8 lipca, a asortyment oferowanego w nim towaru jest dość ograniczony.

Samoobsługowy sklep Dino już działa

Dość niespodziewanie sieć Dino pochwaliła się uruchomieniem swojego pierwszego sklepu bezobsługowego. Nie wiadomo jeszcze czy będzie to jedyna taka placówka, pełniąca rolę eksperymentalnej, czy wkrótce powstaną kolejne. Projekt Dino udało się zrealizować przy współpracy konsorcjum spółek z grupy Mago: MGL i HemiTech oraz Politechniki Śląskiej.

Zautomatyzowana placówka jest otwarta przez 24 godziny i siedem w dniu tygodniu. Działa także w święta oraz niedziele wolne od handlu. Wewnątrz samoobsługowego Dino znajdują się regały z półkami i manipulatory dostarczające towar klientowi czekającemu przy terminalu, gdzie składa się zamówienia.

Źródło: Mago

Samoobsługowe Dino oferuje konsumentom możliwość kupienia napojów, słodyczy, przekąski, kawy i mleka, gum i żelków oraz garści innych produktów. Nie zabrakło także doładowań dla telefonów na kartę.

Nexto Select to nowoczesne rozwiązanie, które rewolucjonizuje zakupy. Sklep otwarty 24/7 oferuje ekspresowe zakupy o dowolnej porze dnia i nocy, bez kolejek oraz zapewnia wygodny, intuicyjny proces zakupowy. Nasz sklep bezobsługowy stanowi antidotum na braki kadrowe i praktycznie nie wymaga obsługi personelu

– czytamy w komunikacie Mago.

samoobslugowe-dino-2
Źródło: Mago

Sklep działa w dużym stopniu autonomicznie. Prezes HemiTech Michał Pajączek tłumaczy, że wykorzystano sieć neuronową, która optymalizuje ułożenie produktów wewnątrz sklepu, czyli tzw. komórki. Dzięki temu klienci mają dostawać zamówione produkty maksymalnie szybko. Predykcja sprzedaży umożliwia z kolei automatyczne wysyłanie informacji do magazynu o konieczności zatowarowaniu samoobsługowego Dino jeszcze zanim dany produkt się skończy.

Oczywiście za zatowarowanie placówki odpowiada żywy człowiek.

Źródło: Grupa Mago, zdjęcia Mago

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.