Skoda Enyaq iV – dane techniczne
Skoda Enyaq iV to samochód wykorzystujący elektryczną platformę MEB, z której korzystają również VW ID.4 i Audi Q4 e-Tron. Sylwetka w niczym nie przypomina SUVów Skody będących do tej pory w ofercie. Nadwozie mieszczące 7 osób prezentuje się z zewnątrz dostojnie, a kształt auta podkreślają ciekawie zaprojektowane przetłoczenia.
Przedni pas pojazdu określany mianem Crystal Face podświetla 130 diod. Efekt? Piorunujący i doskonale korespondujący z pokazowym modelem pojazdu jeżdżącym na 21-calowych alufelgach i z czarnym lakierem. Standardowo, Enyaq iV sprzedawany będzie na 18-calowych alufelgach. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,27 – całkiem nieźle, jak na SUVa.
Skoda Enyaq iV w którejś z bardzo drogich konfiguracji. Z przodu widnieje podświetlony pas Crystal Face. | Źródło: Skoda
Wewnątrz samochodu analogowe ekrany oraz fizyczne przyciski są w odwrocie. Skoda stawia na ekrany dotykowe (zegary zastępuje wyświetlacz o przekątnej 5,3-cala) oraz prezentowanie części informacji na szybie czołowej pojazdu. Do wyboru będzie dziesięć różnych motywów kolorystycznych tapicerki i dodatków stylistycznych, dzięki czemu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli miałbym określić wnętrze Enyaqa IV dwoma słowami to byłby to „futurystyczny minimalizm”.
Z bliska również nie wygląda źle. Ciekawe jak wypadnie odporność na zużycie materiałów. | Źródło: Skoda
Tapicerka nie musi być skórzana – w opcji będą warianty materiałowe. | Źródło: Skoda
Skoda Enyaq iV RS? Powstanie
Producent obiecuje, że maksymalny zasięg Skoda Enyaq iV mieścił się będzie w przedziale od 340 do 510 km. Do sprzedaży trafią trzy warianty różniące się od siebie pojemnością akumulatorów (55 – 82 kWh) oraz mocą (od 150 do 305 KM w Enyaq iV RS). Szybka ładowarka do 125 kWh ma ładować akumulator 82 kWh od 5 do 80% w ciągu niecałych 40 minut. Ładowanie z domowego gniazdka? Kilkanaście godzin. Lepiej postawić na Wallbox (do 11 kWh), który naładuje baterie do pełna w 6-8 godzin.
Poszczególne modele Skody Enyaq iV różniły się będą o siebie znacząco osiągami i napędem (tylne koła lub 4×4). Przyspieszenie Skoda Enyaq IV do 100 km/h wynosi:
- Skoda Enyaq iV 50 (55 kWh, 150 KM, RWD) – 11,4 sekundy
- Skoda Enyaq iV 60 (58 kWh, 180 KM, RWD) – 8,7 sekundy
- Skoda Enyaq iV 80 (82 kWh, 204 KM, RWD) – 8,5 sekundy
- Skoda Enyaq iV 80X vRS (82 kWh, 265 KM, 4×4) – 6,9 sekundy
- Skoda Enyaq iV 80X RS (82 kWh, 306 KM, 4×4) – 6,2 sekundy
Co ciekawe, prędkość maksymalna Skoda Enyaq iV wynosi 160 km/h. Tylko odmiana Skoda Enyaq iV RS pozwoli rozpędzić się do 180 km/h. Skoda idzie śladami Volvo, którymi zapewne podążą wkrótce wszystkie koncerny motoryzacyjne.
Skoda Enyaq iV – kiedy w salonach? Cena
Skoda Enyaq iV trafi na taśmy montażowe z końcem bieżącego roku. W polskich salonach auto ma pojawić się w ofercie z początkiem 2021 roku. Oficjalne ceny Skoda Enyaq iV nie zostały podane, ale należy przypuszczać, że będą startowały z pułapu ok. 160 tysięcy złotych.
Źrodło: Skoda