Wiele rzeczy związanych z nową marką samochodów elektrycznych obu firm pozostaje tajemnicą, ale sam koncept pojazdu wygląda naprawdę ciekawie.
Afeela – nowy gracz w segmencie elektryków
Sony i Honda w marce Afeela chcą postawić na “interaktywną relację oraz zupełnie nową koncepcję związaną z podejściem do samochodów elektrycznych. W aucie znalazło się miejsce na ponad 40 czujników, w tym kamery, radar, sensory ultradźwiękowe oraz klasyczny LiDAR. Całość została umieszczona na powierzchni zewnętrznej pojazdu, zwiększając jego zdolność nie tylko w kontekście autonomicznej jazdy, ale również reagowania na otoczenie.
Niektóre osoby twierdzą, że nowy samochód od Sony i Hondy wygląda jak połączenie Porsche 911 i Lucid Air. Afeela ma od początku konkurować cenowo z autami takich marek, jak BMW, Mercedes-Benz, Volvo czy Audi. Sony przekazało również, iż Afeela niemal na pewno wprowadzi na rynek usługi subskrypcyjne, co powoli staje się (niestety) standardem wśród twórców aut nowej generacji.
Jedno jest pewne: Sony widzi samochody elektryczne jako część swojej przyszłości oraz platformę dzięki której będzie w stanie dostarczyć większej ilości osób swoje produkty technologiczne, konsole, a także inne pomysły. To wszystko ma oczywiście przełożyć się na większe zarobki japońskiego producenta.
Jak wyjdzie w rzeczywistości? Pożyjemy, zobaczymy.
Źródło: Sony / fot. Sony