Firma DeepMind, która należy do Google już od dłuższego czasu rozwija swoje algorytmy oraz zagdanienia związane ze sztuczną inteligencją. Tym razem osoby odpowiedzialne za wspomniany projekt, postanowiły sprawdzić, jak poradzi sobie ich twór przeciwko silnikowi szachowemu. Zaledwie po czterech godzinach treningu, DeepMind pokonało najlepszy z nich.
Cały projekt został oznaczony jako AlphaZero i potrzebował zaledwie kilkuset minut, aby nauczyć się grać w szachy od podstaw. Warto wspomnieć, jak zaawansowana jest to technologia. W szachach, zaledwie po 5 posunięciach na planszy, liczba kombinacji związanych z możliwymi ruchami wzrasta do… 5 milionów. Dla sztucznej inteligencji przewidywanie kolejnych rozwiązań oraz wdrażanie ich w życie, to najwyraźniej żaden problem.
Każdy ze stu rozegranych meczów przeciwko silnikowi Stockfish 8 zakończył się zwycięstwem AlphaZero. Co najlepsze, twórcy algorytmów przekazali sztucznej inteligencji jedynie podstawowe zasady gry w szachy – i nic więcej.
Po raz kolejny widać, że w maszynowym uczeniu tkwi przyszłość technologii oraz rozwiązań, jakie zaczną pojawiać się w naszym życiu. Szybkość oraz możliwości sztucznej inteligencji są jednak przerażające.
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.