Sztuczna inteligencja porozmawia z Tobą o produkcie z reklamy

Bartek SzcześniakSkomentuj
Sztuczna inteligencja porozmawia z Tobą o produkcie z reklamy
{reklama-artykul}Kiedyś sztuczna inteligencja kojarzyła się ze sterowaniem światem, buntem i zagładą. Dziś? Dzisiaj pomaga nam robić zdjęcia, podpowiada ceny przedmiotów na sprzedaż, ogląda memy, a także wykrywa raka. Do tej listy możemy teraz dopisać rozmowę. I to taką na temat reklamy. A mamy to dzięki startupowi z inkubatora Google Area 120

AdLingo, czyli nowa platforma marketingowa, wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia interaktywnych reklam. Dział marketingu wykorzystuje zewnętrzne chatboty, które implementuje w reklamach. W efekcie możemy „napisać” do reklamy i poprosić na przykład o więcej informacji o produkcie, a bot będzie nam odpowiadać na pytania w czasie rzeczywistym. Według firmy zastosowanie sztucznej inteligencji w e-marketingu było logicznym krokiem w coraz bardziej napędzanym przez AI świecie. Współzałożyciel AdLingo, Vic Fatnani mówi:

„Wszystko staje się bardziej komunikatywne – urządzenia takie jak telefon, głośnik czy nawet samochód … Zadaliśmy sobie więc pytanie: Hej, jeśli tak się dzieje, to czy marketing również nie może być bardziej rozmowny?”

reklamy ai

Pierwszymi klientami stały się firmy Tophatter i Allstar Kia. Opinie na temat narzędzia są póki co pozytywne. Według Chrisa Ferralla z internetowego działu marketingu Allstar Kia, wykorzystanie sztucznej inteligencji do rozwoju interaktywności sprawia, że klienci dużo chętniej zapoznają się z ofertą. Jednak to tylko perspektywa sprzedawcy. Widząc niektóre strony internetowe możemy jedynie zastanawiać się jaka będzie reakcja ludzi na milion reklam pop-up z okienkami czatu od botów. Tak nawiasem mówiąc – domyślacie się, w której branży może to wypalić? 😉

Źródło: BussinessWire

Udostępnij

viriacci