Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance na wideo
Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance zaprezentowano po raz pierwszy na Festiwalu Prędkości w Goodwood w czerwcu 2022 roku. Od tamtego czasu samochód pojawił się jeszcze na 20-leciu fabryki Porsche w Lipsku, a później nie było o nim zbyt głośno. Na nowo popularność zyskuje obecnie film z listopada ubiegłego roku, na którym można posłuchać… brzmienia bezemisyjnego samochodu Porsche. To zaskoczyło wielu internautów.
Wyświetl ten post na Instagramie
Jeden z komentujących napisał, że Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance brzmi jak elektryczne autka dla dzieci i prawdę mówiąc coś w tym jest, nie sądzicie?
Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance wyposażono w dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, generujące łączną moc 1088 KM w najbardziej sportowym z ustawień. W trybie standardowym kierowca musi zadowolić się mocą 612 KM. Masa własna pojazdu to 1590 kg, a rozkład masy wynosi 52-48.
GT4 ePerformance to także układ hamulcowy bez ABS ze sterowaniem brake-by-wire (elektronicznym) i mocno poszerzone względem benzynowego modelu GT4 Clubsport nadwozie (aż o 14 centymetrów!). Panele karoserii stworzone są z włókien kompozytowych.
Zasięg Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance w bardziej oszczędnym z ustawień ma pozwolić na jazdę torową przez ok. 30 minut. To i tak całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę „obciążenia”, jakim poddawane są auta na torze. Auto wyposażone jest w baterię o pojemności 82 kWh.
Źródło: Instagram