Odpadające kierownice w samochodach Tesla
Amerykańskie organy regulacyjne ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego wszczęły dochodzenie w sprawie marki Tesla po doniesieniach mówiących o tym, że kierownice aut Tesla Model Y odpadały podczas jazdy. Skala zjawiska jest marginalna, ale skoro słowo „doniesienia” padło w liczbie mnogiej, coś jest na rzeczy.
W dokumentach opublikowanych w środę National Highway Traffic Safety Administration poinformowała, że urzędnicy zostali poinformowani o dwóch odosobnionych incydentach z udziałem pojazdów Tesla Model Y wyprodukowanych w 2023 roku. W obu przypadkach kierownica elektrycznego SUV-a po prostu odłączyła się od kolumny kierownicy.
Sprawdź: Tesla wycofuje wadliwe oprogramowanie. Autonomiczna jazda „może spowodować awarię”
Według NHTSA sprawa dotyczy ponad 120 000 pojazdów, w których może wystąpić ryzyko potencjalnie groźnej dla życia i zdrowia kierowców oraz pasażerów usterki. W obu zbadanych przypadkach fabrycznie nowe pojazdy były dostarczane bez niezbędnej śruby mocującej kierownicę do kolumny. Brak jest ewidentny i wymagał będzie zapewne przeprowadzenia akcji serwisowej.
Tesla chciała pieniędzy za naprawę usterki
Associated Press donosi o innym przypadku jednego z poszkodowanych, który o swojej historii opowiedział na Twitterze, ale nie zyskał początkowo wielkiego zainteresowania ze strony internautów. Opisywaliśmy ją z początkiem lutego tego roku. Internauta pokazał na zdjęciach i filmie, że kierownica w jego nowej Tesli Model Y odpadła podczas jazdy.
@elonmusk @TeslaOwnersWW @BLKMDL3 Family was excited to receive Tesla Y delivery on 1/24/2023. Was driving on highway and all the sudden steering wheel fall off, was lucky enough there was no car behind and I was able to pull on devider #SafetyFirst #Fixit #TeslaModelY #help pic.twitter.com/4UMokFA2cv
— Prerak & Neha Patel (@preneh24) January 30, 2023
Tesla… wyceniła naprawdę pojazdu na 103,96 dolary za naprawę usterki. Na czas naprawy poszkodowanym wydano po prostu samochodów zastępczy.
Thank You all for your replies, retweet and concerns. Like to share inside of the car as one tweeter was doubtful(fake) account. pic.twitter.com/35TRhQneji
— Prerak & Neha Patel (@preneh24) January 30, 2023
NHTSA musi zbadać częstotliwość występowania problemu, zanim podjęta zostanie finalna decyzja o akcji serwisowej.
Przypominam, że tysiące pojazdów elektrycznych Tesla Model Y zostało wycofanych przez Teslę w zeszłym miesiącu po tym, jak odkryto, że śruby w tylnych siedzeniach pojazdów nie zostały odpowiednio zabezpieczone, co zwiększało ryzyko obrażeń w razie wypadku.
W trakcie ostatnich lat Tesla przeprowadziła już kilkadziesiąt różnych akcji serwisowych. Wiele dotyczyło oprogramowania i było dokonywanych zdalnie.
Źródło: AP