Nie ma lepszego wyzwania dla sztucznej inteligencji niż gra wideo. Wymaga ona bowiem myślenia, rozwiązywania problemów i planowania ścieżek, które doprowadzą gracza do zwycięstwa. Nowe narzędzie Unity Obstacle Tower – po polsku Wieża Przeszkód – to składająca się ze 100 poziomów gra. Każdy poziom to inna zagadka. Kolejne piętra wieży są coraz bardziej wymagające i stawiają wyżej poprzeczkę.
Dla najlepszych mechanizmów Unity przygotowało pulę nagród w wysokości 100 000 dolarów. Unity rozpocznie wyzwanie Wieży przeszkód w poniedziałek, 11 lutego, z pierwszym etapem konkursu trwającym do 31 marca. W tym czasie uczestnicy będą mogli przetestować swoje AI na pierwszych 25 piętrach. Druga runda odbędzie się między 15 kwietnia a 24 maja. Ten etap konkursu otworzy wszystkie 100 pięter. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 14 czerwca.
Obstacle Tower ma być w przyszłości swoistym benchmarkiem oceniającym wydajność sztucznej inteligencji.
„Chcieliśmy dać badaczom coś, z czym mogliby naprawdę współpracować, co w skrajnym stopniu byłoby wyzwaniem dla możliwości systemów sztucznej inteligencji, które są obecnie w fazie badań i rozwoju na całym świecie” – powiedział Danny Lange, wiceprezes ds. Sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego Unity.
W dzisiejszych czasach rozwój AI przyspieszył na tyle, że twórcy narzędzi informatycznych tworzą prawdziwe benchmarki do jej oceniania. Co będzie dalej? Zawody AI? Olimpiada AI?
Źródło: BussinessWire