Popularna sieciówka z fast-foodami McDonalds szuka nowych sposobów na automatyzację działań przy pomoc sztucznej inteligencji. Włodarze przedsiębiorstwa chcą umożliwić użytkownikom rozmowę z robotem, bez konieczności udziału człowieka w całym procesie. W rozwijaniu funkcjonalności McDonalds będzie współpracował wraz z Apprente – firmą z Doliny Krzemowej, która została zakupiona przez wspomnianą sieciówkę wcześniej w tym roku.
Apprente to marka, która została założona w 2017 roku po to, aby stworzyć w pełni funkcjonalną platformę opartą na kompleksowym zamawianiu produktów za pomocą mowy – nie tylko w języku angielskim. Według McDonalds, technologia Apprente jest już testowana w wybranych restauracjach. Finalnie ma ona przełożyć się na stworzenie szybszej, prostszej drogi do przyjmowania zamówień przy pomocy DriveThru – systemu pozwalającego na obsługę klientów zamawiających jedzenie z poziomu samochodu. To nie jedyny zakup McDonalds na przestrzeni ostatnich lat. Firma zakupiła także startup Yield, który odpowiada za rozwój uczenia maszynowego wykorzystywanego przy elektronicznych tablicach z menu restauracji.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas zamówień ma także aktywnie wpływać na zmiany związane z wyświetlaniem menu – szereg algorytmów będzie lepiej dostosowywał propozycje dla klienta i przedstawiał mu dane opcje jako pierwsze. Algorytmy będą także przewidywać ruch w kuchni i tym samym dostosują konkretne produkty, który będą mogły zostać wydane jak najszybciej. Technologia Dynamic Yield jest obecnie wdrażana w ponad 8 tysiącach restauracji McDonalds.
To jeszcze nie koniec zmian. Firma McDonalds zapowiedziała oficjalne powstanie McD Tech Labs. Co to za projekt? W ramach specjalnego laboratorium badawczego umieszczonego w Dolinie Krzemowej inżynierowie będą tworzyć nowe pomysły oraz rozwiązania mające na celu usprawnić obsługę klienta we wszystkich restauracjach.
Trzeba przyznać, że sam pomysł ze sztuczną inteligencją zapowiada się naprawdę dobrze.
Źródło: McD