Pierwsze chce być United Airlines. Firma ogłosiła, iż zakupi 15 samolotów od firmy Boom Supersonic. Ostatnie z wymienionych przedsiębiorstw zajmuje się od lat projektem oraz budową nowoczesnego, naddźwiękowego odrzutowca.
United Airlines chce samolotów naddźwiękowych
Porozumienie pomiędzy United Airlines a Boom Supersonic ma doprowadzić do wprowadzenia 15 samolotów nowej generacji do regularnej służby – o ile nowy odrzutowiec spełni wszystkie wymagania. United oprócz 15 zakupionych sztuk naddźwiękowych samolotów zarezerwowało sobie możliwość kupna kolejnych 35 sztuk. Każdy z samolotów miałby znaleźć się w powietrzu, w trybie w pełni operacyjnym do 2029 roku.
W październiku 2020 roku firma Boom zaprezentowała prototyp samolotu Overture – modelu, który będzie w stanie zabrać na pokład 75 osób i rozwijać prędkości na poziomie do Mach 1,7. To dwa razy szybciej niż wszystkie obecnie latające, komercyjne samoloty od Boeinga i Airbusa.
Introducing the United supersonic fleet.@United will purchase up to 50 Overture airliners and fly the fleet on 100% sustainable aviation fuels. https://t.co/zVG2aMCVKx #BoomSupersonic pic.twitter.com/kg9eoFT2Ww
— Boom Supersonic (@boomaero) June 3, 2021
Oznacza to, że Overture będzie w stanie przelecieć w amerykańskiego Newark do Londynu w około trzy i pół godziny. Podróż z San Francisco do Tokio zajmie maksymalnie 6 godzin.
Boom Supersonic dąży do tego, aby model Overture stał się pierwszym samolotem komercyjnym o zerowej emisji dwutlenku węgla – zoptymalizowanym do działania w stu procentach na nowym, wciąż drogim ekologicznym paliwie lotniczym.
Zakup 15 samolotów przez United oraz podpisanie umowy o współpracę przez obie firmy to naprawdę duży krok. Pokazuje to bowiem, że poważny gracz w branży przewożący w ciągu roku setki tysięcy, jeśli nie miliony pasażerów także widzi przyszłość w szybkim podróżowaniu.
Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko obserwować tę sytuację.
Źródło: Twitter / fot. United Airlines