Hyundai Ioniq 6 – zasięg ujawniony
Specyfikacja techniczna Hyundaia Ioniq 6 została potwierdzona przez południowokoreańską markę na chwilę przed otwarciem zamówień na ten najnowszy w pełni elektryczny pojazd. Jednym z jego największych atutów jest zasięg. Zasugerowana przez przedstawicieli Hyundaia cena Hyundaia Ioniq 6 ma być na tyle atrakcyjna, że samochód może spotkać się ze sporym zainteresowaniem konsumentów.
Przede wszystkim, Hyundai Ioniq 6 z bateriami 77,4 kWh (pojemność znana z KIA EV6 i Polestar 2) ma zasięg o 100 kilometrów większy od Hyundaia Ioniq 5. Zasięg WLTP Hyundai Ioniq 6 wynosi mniej więcej 610 kilometrów. To naprawdę dobry wynik jak na samochód elektryczny, choć trzeba pamiętać, że uzyskuje się go w specyficznych warunkach testowych, a nie na autostradzie, gdzie zasięg w elektrykach maleje w oczach. Wynik Hyundai Ioniq 6 jest lepszy o ok. 10 km od tego, jakim legitymuje się Tesla Model 3 Long Range i nieco tylko gorszy (o 40 km) od oferowanego przez droższą Teslę Model S.
Hyundai twierdzi, że zużycie energii poniżej 14 kWh na 100 kilometrów będzie można osiągnąć w tańszym modelu RWD z mniejszą baterią.
Cena Hyundai Ioniq 6 nie została oficjalnie ujawniona, ale przedstawiciel Hyundaia przekonuje, że będzie ona przystępna – niższa od Tesli Model S i potencjalnie oscylująca wkoło ceny Tesla Model 3 Long range, która wynosi obecnie w Polsce 284 990 złotych. Hyundai Ioniq 5 kosztuje w najdroższej wersji wyposażenia 260 900 złotych. Podane ceny nie uwzględniają rządowych dopłat.
Hyundai Ioniq 6 – szybkość ładowania
Ładowanie Hyundai Ioniq 6 odbywa się w mgnieniu oka. KIA i Hyundai z szybkiego ładowania zrobiły z resztą swoją wizytówkę. Za sprawą ładowania 400-V i 800-V Hyundai Ioniq 6 ma ładować się zaledwie 18 minut od 10 do 80 procent. Musicie przyznać, że to naprawdę krótki czas, choć osiągalny jedynie na wybranych ładowarkach.
Hyundai Ioniq 6 może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza na poziomie zaledwie 0.21. Dla porównania, Mercedes EQS osiąga w tej kwestii wynik 0.20.
Hyundai Ioniq 6 – warianty
Do sprzedaży Hyundai Ioniq 6 trafi w wersji tańszej z bateriami o pojemności 55 kWh i droższej 77,4 kWh. Konsumenci będą mogli wybierać pomiędzy wariantami z dwoma i czterema silnikami – tylnonapędowymi i z napędem AWD. Model AWD zaoferuje moc na poziomie 320 KM i moment obrotowy 605 Nm. Pierwszą setkę osiągnie w czasie ok. 5,2 sekundy.
Rozstaw osi na poziomie 2950 mm zapewni wygodę w trasie. Podróże mają być przyjemne także za sprawą nowoczesnego wnętrza. Płaska podłoga, opcjonalne ultracienkie fotele oraz system infotainment z dwoma 12-calowymi ekranami wyglądają genialnie na renderach. Dopełnieniem pozytywnego obrazu specyfikacji jest audio BOSE oraz cała masa inteligentnych systemów wspierających kierowcę.
Wnętrze Hyundai Ioniq 6. | Źródło: Hyundai
Produkcja Hyundai Ioniq 6 ma wystartować w trzecim kwartale tego roku. Trzeba przyznać, że południowokoreańskie auta budzą w ostatnim czasie o wiele większe emocje niż kolejny nudny Volskwagen lub plastikowa Tesla.
Źródło: Hyundai