Na telewizorach marki LG zaczął pojawiać się nowy format reklam. Zobaczyć go możemy w miejscu dotychczas zarezerwowanym dla wygaszaczy ekranu. Tym samym firma kontynuuje swoją strategię marketingową, która zakłada dynamiczne zwiększanie zysków z reklam oraz śledzenie swoich konsumentów, a także ich przyzwyczajeń.
LG zaczyna traktować wygaszacze ekranu jako przestrzeń reklamową
Wymiana starego telewizora na nowy model raczej nie odbywa się zbyt często – przynajmniej u większości osób. Dlatego też producenci wykonują najróżniejsze kroki, by mimo wszystko wykorzystywać potencjał starzejących się urządzeń. Samsung chociażby zapewnia bardzo długie wsparcie systemowe czy asystenta obsługującego język polski.
- Sprawdź także: LG rozpoczyna produkcję rewolucyjnych paneli OLED dla graczy
LG zapowiedziało aktualizację strategii na początku miesiąca, lecz wieści przekazane zostały wyłącznie reklamodawcom. Dlatego też przeciętni posiadacze telewizorów nie mieli możliwości dowiedzenia się o nadchodzących zmianach. Te są już dostrzegalne dla posiadaczy wybranych modeli urządzeń. Reklamy producenta i zewnętrznych partnerów wyświetlają się przed wygaszaczem ekranu. Ukazanie się domyślnej lub wybranej grafiki jest więc teraz skutecznie opóźnione.
Nowość jest domyślnie włączona, lecz LG oferuje możliwość jej dezaktywacji z poziomu ustawień. Rzecz jasna nie reklamuje przesadnie obecności takiej opcji. Zamiast tego producent chwali się, że specyficzne umiejscowienie reklam stanowi cenną okazję do zaangażowania konsumentów oraz zwiększenia świadomości marki. Zaimplementowane zmiany dowodzą świadomości południowokoreańskiego przedsiębiorstwa dotyczącą obecnych trendów.
Nieco ponad 90% widzów wykonuje inne akcje, gdy telewizor jest włączony. Korespondują ze znajomymi, przeglądają media społecznościowe czy grają na smartfonie. Dlatego też aktywacja wygaszacza ekranu przestała oznaczać, że użytkownik odszedł od urządzenia. To główny powód wprowadzenia reklam w tym, a nie innym miejscu. LG zresztą nie ukrywa swojego zainteresowania tematem, na co niezbitym dowodem jest uruchomienie zupełnie nowego działu Ad Solutions. Koncentruje się on na opracowywaniu kolejnych sposobów śledzenia konsumentów, jak i skutecznego wyświetlania reklam.
Zmieniają się nawyki konsumentów, a wraz z nimi telewizorowy rynek
Nie jest bowiem tak, że reklamy przed wygaszaczami ekranu zostały wprowadzone bez wcześniejszych przygotowań. Aktualizację poprzedzał szereg badań – wdrożony format reklam ma powodować zwiększenie świadomości marki szczególnie wśród dorosłych w wieku 45 lat lub starszych. Nawyki konsumenckie ulegają zmianie i wyżej opisana aktualizacja to naturalne dostosowanie się do obecnej rynkowej rzeczywistości.
- Przeczytaj również: YouTuber znalazł telewizor z wbudowaną konsolą PlayStation 2
Niektórzy producenci decydują się nawet na wypuszczenie tańszych modeli telewizorów, których ekran oraz specyfikacja wcale nie wskazują na niską jakość. To oczywiście przemyślane zagranie – ewentualne straty rekompensowane są przez wyświetlane reklamy.
Źródło: Ars Technica / Zdjęcie otwierające: LG