Pudełko z wideorejestratorem Prido X6 GPS skrywa zaskakująco pokaźny zestaw akcesoriów. W jego skład wchodzą 3,6-metrowy przewód zasilający USB-A do mini USB, ładowarka samochodowa z dwoma portami USB-A, kamerka tylna, zestaw montażowy do kamerki tylnej, 5,5-metrowy przewód dla tejże, dwie pary gumowych opasek montażowych dla kamery przedniej, klipsy mocujące do przewodów, moduł GPS, instrukcję obsługi w języku polskim oraz… śląskim oraz ściereczkę z mikrofibry.
Prido X6 GPS kosztuje ok. 649 złotych. Zamawiając testowany wideorejestrator lub dowolny inny produkt w oficjalnym sklepie Prido.pl na z kodem „instalki” otrzymacie zniżkę o wartości 15% na cały koszyk. Kupon obowiązuje do 30 kwietnia.
Prido X6 GPS to wideorejestrator mocowany nie zamiast lusterka samochodowego, a na lusterku samochodowym. Proces instalacji głównego modułu jest bardzo prosty trwa dosłownie kilka sekund, a budowa urządzenia sprawia, że nie zarysujecie nim oryginalnego lusterka w pojeździe. Przed montażem należy upewnić się, że do urządzenia włożyliście kartę pamięci micro SD – tej nie ma w zestawie.
Nieco więcej ekwilibrystyki wymaga montaż kamerki tylnej. Ta po podłączeniu do instalacji elektrycznej (co jest rzeczą opcjonalną), może dodatkowo pełnić rolę kamery cofania. Po wrzuceniu biegu wstecznego Prido X6 automatycznie wyświetli obraz z kamery umieszczonej z tyłu pojazdu. W innym wypadku użytkownik może manualnie przełączyć się na podgląd obrazu z tyłu. Nie muszę chyba mówić, że wpięcie wideorejestratora w odpowiednie miejsce instalacji to zadanie dla osób wiedzących, co robią lub dla mechanika samochodowego.
Wideorejestrator Prido wykonano z solidnych materiałów. Wygląda lepiej niż większość lusterek samochodowych spotykanych w dzisiejszych pojazdach. Po założeniu przysłania całą powierzchnię lusterka – jego wymiary to 25,7 x 9,71 x 3,8 cm. Moduł kamerki trzeba wysunąć nieco na bok urządzenia w taki sposób, aby wystawał poza obrys oryginalnego lusterka. Dodatkowo, moduł aparatu można delikatnie obracać, aby spoglądał na drogę w należyty sposób.
Na górze Prido X6 GPS znalazły się trzy porty – zasilający, jack do kamery tylnej oraz jack dla modułu GPS. Szkoda, że tego ostatniego nie zintegrowano z urządzeniem. Dolna krawędź zarezerwowana jest dla przycisku zasilania. Mikrofon i głośnik znajdują się z tyłu, podobnie jak otwory wentylacyjne.
Front Prido X6 GPS to w istocie 9,66-calowy wyświetlacz dotykowy, który po wygaszeniu działa jak zwyczajne, czytelne lusterko. Przedni aparat rejestruje nagrania w rozdzielczości 1080p i 30 klatkach na sekundę, a tylna kamerka robi to w jakości 720p i 30 klatkach na sekundę. Kąt widzenia przedniego obiektywu to 150 stopni, a tylnego – 130 stopni. Filmy zapisywane są w formacie MOV kodekiem H.264.
Jeżeli chodzi o funkcje, mamy tutaj tryb parkingowy, aktywujący się w momencie wykrycia kolizji, gdy pojazd jest wyłączony. Pomaga w tym wbudowana bateria o pojemności 500 mAh. Jest też funkcja asystenta pasa ruchu oraz ostrzegania o zbyt szybkim zbliżaniu się do pojazdu poprzedzającego. Te dwie to raczej ciekawostki. Wśród opcji nie brakuje możliwości wybierania długości zapisywanych filmów w pętli (1/3/5 minut) i szybkiego zabezpieczania ich. Moduł GPS pozwala wyświetlać na filmach precyzyjną lokalizację pojazdu oraz prędkość, z jaką się porusza.
Jakość nagrań stoi na przyzwoitym poziomie i nie wyróżnia się niczym in plus lub in minus na tle tego, co oferuje konkurencja. To akurat komplement. W tej cenie przyczepić się można do relatywnie niskiej rozdzielczości i płynności nagrań z kamerki głównej. To jednak uwaga stricte techniczna, bo sama jakość nagrań za dnia stoi na dobrym poziomie, głównie dzięki szklanym soczewkom obiektywów. W słabych warunkach oświetleniowych kamerka tylna nagrywa wideo w zauważalnie gorszej jakości niż przednia. Po zmroku mogą występować problemy z odczytywaniem tablic niektórych pojazdów. To jednak norma w tej klasie cenowej urządzeń, biorąc pod uwagę, że tu za 649 złotych otrzymujemy nie jedną, a dwie kamery. Przykładowe nagrania zobaczycie poniżej.
Podsumowanie
Prido X6 GPS to wideorejestrator w wyjściowej cenie dość drogi, jak na parametry nagrań, które oferuje. Trzeba pamiętać, że koszt jego produkcji podnosi obecność dużego ekranu. Problem ten przestaje być problemem w sytuacji, gdy korzysta się z promocji lub choćby kodu rabatowego, zamieszczonego powyżej.
Poza tym, Prido X6 GPS to naprawdę przyzwoity sprzęt, dedykowany osobom, które pragną rejestrować sytuację na drodze nie tylko z przodu, ale też z tyłu pojazdu. Jakość nagrań jest dobra w dzień oraz wystarczająca po zmroku. Sprzęt spełnia dobrze swoje zadanie, szala zalet znacząco przeważa drobne niedociągnięcia, więc… nie pozostaje mi nic innego, jak sprzęt polecić.
Jeśli nie zależy Ci w ogóle na tylnej kamerce, w tej cenie znajdziesz lepsze rozwiązania.
Mocne strony:
+ dobra jakość ekranu-lusterka
+ kamera przednia i tylna w zestawie
+ funkcja kamerki cofania
+ asystent pasa ruchu
+ tryb parkingowy
+ łatwa obsługa
+ szklane soczewki obiektywów
Słabe strony:
– tylko Full HD i 30 kl./s. w kamerce głównej
– GPS jako osobny moduł (w zestawie)